Založ si blog

Slovensko má konečne svojho hrdinu

Po dlhej odmlke som sa znova rozhodol písať. Môj návrat podnietilo viacero faktorov, no ten hlavný si predstavíme už v nasledujúcich vetách. Aj napriek málo času, ktorý mám som si nemohol nevšimnúť aktivitu investigatívneho novinára Martina Daňa. Tento človek a jeho produkcia je hlavný dôvod na napísanie tohto článku. Po prezretí väčšinu videí pána Daňa som sa pýtal sám seba „je toto vôbec možné?“, „to sa fakt na Slovensku deje?“. Viete, sledoval som dianie v politike na Slovensku dosť okrajovo. Občas televízne noviny, kde aj reportéri poukázali na nejaký podvod, okrádanie, ale nikdy som už následne nezaregistroval, že by sa k tomu niekto vracal. Prosté hovorenie do vetra a pobúrenie ľudí trvalo tak krátko, že sa na celé kauzy časom zabudlo. 

 

Keď som zaregistroval aktivitu pána Daňa, zanechalo to vo mne príjemný pocit toho, že aspoň niekto skúma a rieši problém do „hĺbky“. V jeho prípade to neostalo iba pri prázdnych slovách, ale dôležité je to, že koná v mene nás všetkých, v mene verejnosti, čo aj vo videách prehlasuje. Jeho priebojnosť a nebojácnosť sa mi neskutočne páči a aj reakcia na rôzne útoky na jeho osobu. Vypichnem stály problém pri jeho návštevách úradov – NATÁČANIE. Priznám sa, nevedel som o tom, že sa dá úplne slobodne zhotovovať si audiovizuálny záznam napr. z návštevy daňového úradu. Martin Daňo to nazýva verejná kontrola. 

 

Vo videách odhaľuje rôzne podvody a podozrivé míňanie štátnych zdrojov a pýta sa kompetentných veľmi trefné otázky, ktoré nevedia vôbec adekvátne zodpovedať. Odpovede riešia veľmi jednoducho typu: „vaše otázky pošlite mailom“. 

 

Činnosť tejto organizácie dostáva aj negatívne ohlasy práve z novinárskej oblasti, no všetko to sú podľa môjho názoru novinári, ktorí majú jasne predpísané, čo majú písať a do čoho strkať nos nemajú. Po prezretí videí si položíte viacero otázok, no tá hlavná znie „z našich daní platíme takýchto ľudí, čo sa nevedia poriadne vyjadriť k danej veci, okato kradnú a ešte sa nám smejú pred kamerami o 19:00?“. 

 

Je veľká škoda, že to takto v našom super štáte funguje a mrzí ma aj to, že väčšina mladých ľudí má tieto problémy úplne na háku, no doplácať na chyby našich politikov budú aj naše vnúčatá. Preto by som navrhoval všímať si aktivitu organizácie Ginn a Martina Daňa. Zamyslieť sa nad problémami, ktoré sú naozaj dôležité a nie pochody, bločkovú lotériu (ktorá je len na upriamenie pozornosti, aby sa ututlala kauza SPP). 

 

Týmto článkom nechcem zviditeľniť svoju osobu, no poďakovať Martinovi Daňovi za jeho snahu a vytrvalosť viesť takýto boj. Ľudia, pridajme sa! 

 

http://www.ginn.pro/

https://www.facebook.com/martin.dano

http://www.youtube.com/user/martindano

Deň, kedy som sa hanbil za celé zdravotníctvo

10.02.2014

Áno a musím sa o tento zdrvujúci a neuveriteľný zážitok podeliť aj s vami, ľuďmi. Nepochybujem o tom, že ste si aj vy prežili, čo to v slovenských nemocniciach, no „ochota a rýchlosť“ ošetrenia, s ktorou som sa stretol pred dvoma dňami bola pre mňa nevídaná a nepochopiteľná. Začnem pekne od začiatku. Pokúsim sa to dať aj do časového sledu… [...]

Človek je tvor ovplyvniteľný a väčšinou bez jasného cieľa

22.03.2012

Už ako malí sme chceli byť ako slávni hrdinovia rozprávok, kozmonauti, smetiari a policajti. Zaspávali sme s myšlienkami: „keď raz budem veľký budem ako on!“ Tie časy sa rozplynuli vekom. Čas, ktorý nás dostal do prostredia starších ľudí. Vek, ktorý nám ponúkal iné vzory, iné myšlienky, z ktorých sme si vyvodili vlastné názory a chápanie. Človek, ktorý [...]

Väčšina má odvolené, čakajme na „napínavý“ boj

10.03.2012

Dnešný krásny deň nám môžu pokaziť náladu už len aktuálne grafy o predbežných výsledkoch volieb. Osobne som sa na tento deň tešil, že si po prvý krát v mojom živote vyskúšam takýto dôležitý proces. Po pravde, osemnásť rokov môjho života ma politika veľmi nebrala. Nesledoval som politické spravodajstvá, články, ale bohužial, len samé škandály, ktoré som po [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 09:06

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 24861x
Priemerná čítanosť článkov: 4972x

Autor blogu

Kategórie