Založ si blog

Väčšina má odvolené, čakajme na „napínavý“ boj

Dnešný krásny deň nám môžu pokaziť náladu už len aktuálne grafy o predbežných výsledkoch volieb. Osobne som sa na tento deň tešil, že si po prvý krát v mojom živote vyskúšam takýto dôležitý proces. Po pravde, osemnásť rokov môjho života ma politika veľmi nebrala. Nesledoval som politické spravodajstvá, články, ale bohužial, len samé škandály, ktoré som po čase bral ako taký znak nášho štátu. Po baroch, v električkách a na rôznych verejných miestach som počúval tie klasické reči postarších ľudí, čo všetko by chceli zmeniť a napraviť politickú situáciu. Smozrejme, takéto debaty sa nezaobišli bez vyberaných slov adresovaných na konkrétnych predstaviteľov známych politických strán.

 

Po páde vlády Ivety Radičovej, ma situácia vo vláde začala zaujímať. Bol som zvedavý, ako je možné, že po dobrých referenciách a ohlasoch a hlavne po párj zmenách, stroskotala aj jej politika. Na obrazovkách som vídaval čoraz viac pána Fica ako srdcervúco kritizoval postoje terajšej pilitiky. Bolo mi z toho celkom smiešno a po pravde aj stále trochu je. Po dlhšom zvažovaní som si aj ja našiel stranu, ktorej som prišiel na chuť a ktorá ma oslovila jej kvalitným a spravodlivým programom. Môj bežný deň sa už nezaobíde bez prečítania alebo pozretia médií a práve rubriky – Voľby 2012.

Nedávno mi však svitlo, prečo aktuálne vedie strana, na ktorú majú ľudia najviac zaťažené ich srdcia. Strana, ktorá má na rováši toho až až a nezaslúži si kraľovať na prvých priečkach aj s ich spojencami. Zaráža ma fakt, že boli organizované naozaj veľké protesty, kde sa ľudia, ktorí toho majú naozaj už dosť a viedli miestami násilný protest proti starým známym gorilám.

Prišiel som na to, že sa netreba zamýšľať nad takouto samozrejmosťou. Zapojil som trochu sedliackeho rozumu a prišiel som na koreň. Po sledovaní internetových diskusií som narážal niekedy na dosť nelogické, hlúpe a zarážajúce názory. Názory ľudí, ktorí poznajú len elitné strany a sú ich hrdí zástancovia., Začal som sa pýtať konkrétne mladých a hlavne dôchodcov koho budú voliť. Samozrejme je to každého slobodná voľba no dostal som zaujímavé a hlavne zmätené odpovede typu:

„Jednoznačne Fica, veď Radičová sklamala“

„Fica, Fica lebo ten chce znížiť naklady a tak celkovo“

„KDH, lebo chodím do kostola“

„Smer lebo som dostal taštičku, kde bol zapaľovač… dáš mi aj tvoju?“


… čiže títo ľudia sledujú politiku veľmi okrajovo a zaregistrovali len zásadné fakty, že vláda Ivety Radičovej padla a pán Róbert Fico je teraz „záchrana z nebies“, ktorý dá všetko do poriadku. Prevezme vládu v hroznom stave a znova nastolí poriadok! Nechcem tu vyhlasovať, že Pani Radičová svoju úlohu zvládala bravúrne no zaviedla do politiky určitú „novú energiu“.

Už len pár hodín nás delí od dozvedenia sa výsledkov, no väčšina ľudí už celkom presne vie povedať ako tento súboj skončí. Slováci mali možnosť niečo zmeniť. To niečo bolo práve „vykopanie“ starých známych strán, ktoré už mali možnosť ukázať, čo v nich je, ale skúsiť dať priestor novým. Tu je však problém ten, že keď sa povie nová strana, volič si predstaví nové, neznáme tváre, ktoré sa akože chcú nabaliť. Dospeli sme tak k výsledku na „zaplakanie“ a to je: Nízka volebná účasť.

Je to tretia možnosť voliča, pretože prvou je voliť stálice, druhou nové strany a treťou, najviac obľúbenou je nevoliť vôbec.

 

Nech to dopadne ako chce, možnosť tu bola, no teraz si počkáme ďalšie 4 roky s výnimkou predčasných volieb.

Deň, kedy som sa hanbil za celé zdravotníctvo

10.02.2014

Áno a musím sa o tento zdrvujúci a neuveriteľný zážitok podeliť aj s vami, ľuďmi. Nepochybujem o tom, že ste si aj vy prežili, čo to v slovenských nemocniciach, no „ochota a rýchlosť“ ošetrenia, s ktorou som sa stretol pred dvoma dňami bola pre mňa nevídaná a nepochopiteľná. Začnem pekne od začiatku. Pokúsim sa to dať aj do časového sledu… [...]

Slovensko má konečne svojho hrdinu

01.10.2013

Po dlhej odmlke som sa znova rozhodol písať. Môj návrat podnietilo viacero faktorov, no ten hlavný si predstavíme už v nasledujúcich vetách. Aj napriek málo času, ktorý mám som si nemohol nevšimnúť aktivitu investigatívneho novinára Martina Daňa. Tento človek a jeho produkcia je hlavný dôvod na napísanie tohto článku. Po prezretí väčšinu videí pána Daňa som sa [...]

Človek je tvor ovplyvniteľný a väčšinou bez jasného cieľa

22.03.2012

Už ako malí sme chceli byť ako slávni hrdinovia rozprávok, kozmonauti, smetiari a policajti. Zaspávali sme s myšlienkami: „keď raz budem veľký budem ako on!“ Tie časy sa rozplynuli vekom. Čas, ktorý nás dostal do prostredia starších ľudí. Vek, ktorý nám ponúkal iné vzory, iné myšlienky, z ktorých sme si vyvodili vlastné názory a chápanie. Človek, ktorý [...]

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 24891x
Priemerná čítanosť článkov: 4978x

Autor blogu

Kategórie